Saturday, February 10, 2007

كوكو و السبت00

الحلقه اللي فاتت00
كوكو اتفق مع كاكوكاكو
الحلقه دي00
كوكو اتفق مع كاكوكاكو انهم يبدأو ترتيب الخطه
من دلوقتي00و خرج كوكو الكميل و كاكوكاكو
و هما ماشيين في الشارع كوكو قال00
بس يا كاكوكاكو احنا دلوقتي اول حاجه
نروح محل هدوم كميل عشان اشتري
كلوفر البسه عشان ما امشيش
اقرع كده و ابرد00رد كاكوكاكو00
انا يا كوكو اعرف محل حلو اوي
في شارع الكراكيب00رد كوكو بسرعه00
يا سلام ده الشارع اللي ساكنه فيه كوكوهايه
كويس اهو بالمره اوريك البيت بتاعها00
و مشيوا كوكو الكميل و كاكوكاكو شويه00
و قال كوكو00 احنا نروح نركب الكوكوبيس
يا كاكوكاكو00فرد كاكوكاكو00لأ و ليه
الزحمه و البهدله انا عندي حل لطيف00
تعالي00و دخلوا محل و اشتري كاكوكاكو
سبت صغنن علي قد كوكو00و قال كاكوكاكو00
ادخل يا كوكو في السبت و انا هشيلك بمنقاري00
رد كوكو 00مش هبقي تقيل عليك يا كاكوكاكو؟
رد كاكوكاكو00لأ يا كوكو متخافش انا متعود
عشان كنت بشيل كوكوهات اختي الصغننين كده00
و دخل كوكو جوه السبت و شال كاكوكاكو السبت
و طار00و قال كوكو و هما طايرين00ياه ه ه
انت كميل اوي يا كاكوكاكو انا بقالي كتير مطرتش
و الهوا يخبط فيا و ابص علي الدنيا من فوق
ميرسي اوي يا كاكوكاكو00و قعد كوكو يتنفس
اوي ي ي00و يفتح كناحاته الكميله و يحضن الهوا
بس فجأه و كوكو بيلعب بكناحاته الكميله في الهوا حس ان
السبت بيتمرجح اوي00 و راح السبت فالت من منقار كاكوكاكو
و حس كوكو انه بتسحب بسرعه لتحت00و قعد يقول كوكو 00
لأ يا كوكو مش تاني هيحصلك حادثه مش كميله تاني يارب يارب00
و كان في الوقت ده كاكوكاكو بينادي علي كوكو00متخافش يا
كميل انا هلحقك 00و طار كاكوكاكو بسرعه لتحت00
و كوكو الكميل بيحاول يحرك كناحاته بسرعه يمكن
يعرف يلحق نافسه00و خلاااااااااص قرب السبت
علي الارض00و كاكوكاكو بينادي 00كوكوووووووووو
و هوب 00لحق كاكوكاكو يدخل منقاره في ايد السبت
و رفعه قبل ما يقع علي الأرض00و خد كوكو نفس جامد اوي
و بص لكاكوكاكو و قال له00ميرسي يا كاكوكاكو
انت انقذت حياتي الكميله و انا مديون لك00
رد كاكوكاكو طب تعالي ننزل الكشك اللي هناك ده نشرب كوكولا
و ناخد نفسنا بعد الخضه دي00و نزلوا شربوا كوكولا
و طاروا تاني بس المره دي قعد كوكو كميل و هادي
و ماسك بكناحاته الاتنين في جنب السبت00
و وصلوا اخيرا شارع الكراكيب00
قدام المحل اللي اسمه كلوفرات كريكو00و ركنوا
السبت علي جنب و دخلوا المحل00و قعد كوكو يتفرج علي
البلوفرات الكميله00و اخيرا لقي واحد اصفر كميل اوي
و عجبه عشان فكره بلون ريشه الكميل00
و كان معاه كمان كوفيه كميله فيها كور احمره
واخضره وشراشيب فى اخرها
و اشتراهم كوكو بعد ما فرجهم لكاكوكاكو و خد رأيه انهم كيميلين
و لبسهم كوكو ودفع تمنهم 33حبوبورو و خرجوا
من المحل و مشيوا شويه و بعدين
و قف كوكو و قال 00بص شايف الشجره الكبيره الطخينه
الكميله اوي اللي هناك دي00
شايف الشباك الكميل اللي عليه ستاره
اصفره في اخضره هناك دي00
رد كاكوكاكو00اه يا كوكو شايفهم00
هو ده شباك كوكوهايه 00
وقعد كوكو وكاكوكاكو يبصوا للشباك ويقربوا حبه حبه
وفجأه اتفتح الشباك مره واحده00
كاكان

1 comment:

أميرة البلطجية said...

مساء الخير يا كوكو
برضه مصر تدخل كوكوكاكا في الموضوع
انت حر
ذنبك على جناحك
ربنا يستر