Tuesday, January 30, 2007

تلت ريشات00

الحلقه اللي فاتت00
كوكو فاق من الحلم
الحلقه دي00
كوكو الكميل معرفش ينام تاني من بعد ما صحي من الحلم
و فضل يفكر و يفكر 00و زهق من القاعده في السرير
فسند علي السرير و الكراسي اللي في الأوضه عشان يقوم
يتمشّي 00و هو ماشي عدّي من قدام المرايه فلفت نظره
جسمه اللي من غير ريش00فقرّب كوكو الكميل علي المرايه
يتفرج علي نفسه و يلعب بجناحه في التلت ريشات الكيميلين
اللي اتبقوا علي راسه00و قعد كوكو يكلم الريشات دول
و يقولهم00انتوا دلوقتي اصحابي الوحيدين اللي اتبقيتوا معايا
و ماسبتونيش اوعوا تقعوا انتوا كمان خليكوا جامدين 00و قعد كوكو
يدندن اغنيه يغنيها لريشاته و يقول00تلت ريشات يا وحشني
تلت ريشات00في راسي ريشات00ريشات كومال 00تلت ريشاااات
و فجأه كوكو سكت و حس بحاجه غريبه00
و سمع كوكو صوت جاي من جواه بيقولوا00يا كوكو يا كميل
لازم تتماسك و متفقدش الثقه في نفسك و لازم تخلّي عندك
رضا بشكلك ده و متتمردش عليه00و يكون عندك ايمان
ان ريشك الكميل هيطلع تاني00و يكون عندك صبر و متستعجلش انه يطلع
كل ما هتعمل حاجات كميله كل ما ريشه عندك هتطلع 00كل ما تعمل حاجه كميله
كل ما ريشه هتطلع00افتكر كويس الرضا و الايمان و الصبر00
الرضا و الايمان و الصبر00و ابتدي الصوت يعمل فيد اوت و كوكو
يقول انت مين استني استني00لكن الصوت كان مشّي00
و راجع كوكو الكميل الكلام جواه تاني 00و قال لنفسه00
ايه رأيك يا كوكو يا انا يا كميل في الكلام اللي سمعته
انا حاسس انه كلام كميل و لازم التزم بيه00و فكر كوكو
شويه و قال00انا عشان افضل فاكر التلت اسامي اللي قالي عليهم
الصوت انا هسمّي كل ريشه من ريشاتي بأسم 00و بص
كوكو للريشات الكميله و قال00انتي يا ريشه ياكبيره
هسميكي الايمان و انت يا كميله يا وسطانيه الرضا
و الصغنونه خالص هسميكي الصبر00و طبطب كوكو الكميل
علي ريشاته في نفس الوقت خبط الباب و دخل الكوكتور00
هاه يا كوكو انت كويس اهو تقدر دلوقتي ترّوح و تبقي تجيلي كل
يومين عشان اغيرلك علي الجروح و اطمن عليك00
رد كوكو 00شكرا يا كوكتور يا كميل بس ممكن اطلب منك
طلب انا ممكن اّخد الملايه اللي علي السرير الف بيها نفسي
و ابقي ارجعهالك لحسن انا بردان اوي؟
رد الكوكتور00طبعا يا كوكو 00و اخد كوكو الملايه و سلم عالكوكتور
و لف و خرج من الاوضه بس افتكر حاجه و لف و رجع للكوكتور
و قاله00 ممكن اطلب منك يا كوكتور طلب تاني 00رد الكوكتور
اتفضل ياكوكو انت تؤمر00قاله كوكو 00انا مكسوف منك يا كوكتور بس انا
محتاج استلف منك 50سينتكوبورو00عمله الكوكو زي القرش00
عشان انا فلوسي كانت في الكيب و الكيب كان في البدله و البدله راحت
في الحادثه اللي مش كميله و انا لازم اركب حاجه عشان مش اعرف اطير
و رد عليه الكوكتور00عيب يا كوكو انت مكسوف من ايه
ده برضو الكوكوهات لبعضيها و مد ايده في جيبه
و طلعله الفلوس و سلم عليه و مشّي كوكو و هو مستغرب طبعا
كل حاجه حواليه و بعد ماكان بيبقي طاير بعيد عن الأرض
و زحمتها و ارضها اللي مش كميله بقي ماشي ركليه الكميله
تتوسخ و الشحاتين تقف قدامه00ووصل كوكو محطة الأوتوبيس
ووقف كوكو يستني الأوتوبيس و هو لافف نفسه بالملايه و بيقول
في نفسه00يا تري يا كوكوبيس هتبقي كميل و تيجي بسرعه و لا لأ
و فضل كوكو واقف يبص حواليه00و فجأه جت عينيه الكميله
في عينين كيميله تانيه00
سلام

1 comment:

أميرة البلطجية said...

والله انا فيا شئ لله ..كنت لسه حسألك ..مش حنجوز كوكو بأه!