Wednesday, August 22, 2007

البت بيت ابونا

البيت بيت ابونا .. و الغرب بيطردونا

بقالي من اول الصيف بشوف الاعلانات دي ملزقه في كل حته في شوارع القاهره
و من كتر ما اللي مكتوب عليها مستفز و من رأي مهين للستات و البنات المصريات
قررت اني اصورها و اجيبهالكوا عشان حد يشرحلي ايه ده ؟؟؟؟؟
هو للدرجه دي وصل الحال بالبنات انهم يقبلوا علي نفسهم طريقة جواز زي دي
و لا ده بجملة الاحتلال الخليجي العربي اللي عندنا ؛ و يا ريت هما جايين بلدنا و مستعمرنها
بأدبهم لأ كمان بيعاكسوا و يقلوا ادبهم .. الحقيقه هي البلد مش ناقصه نسمات زياده
كفايه علينا المصريين مش ناقصه اغراب كمان
و كفايه الشقق و السكن اللي غلي بسببهم برضو
و قال علي رأي المثل
البيت بيت ابونا .. قال و العرب كمان عايزين يتجوزونا
سلام

16 comments:

اسكندراني اوي said...

المشكله اللي بجد ان اللي بتقع ضحيه لزيجه زي دي
بتروح بلد الاخ من دول
تلاقي نفسها الزوجه رقم اربعه
ومطلوب بقى خدمه جيش من الناس
بجد ربنا يكون في عونهن

ملحوظه تستاهل التقدير
وربنا يرحم بناتنا من غلاسات الجميع

يا مراكبي said...

ليه المصريين بيضطروا لكده؟ ده موضوع خطير لوحده .. المجتمع اللي يبدأ في بيع لحم بناته ده يبقى فيه مصيبة كبيرة خلته يعمل كده .. وده مش جواز قوي يعني .. ده بيع أجساد بس بطريقة مغلفة بالشرعية

ده غير الوقاحة المتناهية من أصحاب الإعلانات دي .. والطناش من الدولة اللي بيدل على موافقتها على اللي بيحصل ده

Human said...

حاجه مهزلة فعلا
تدل على مدى الإنحطاط اللي المجتمع وص ليها
لاعجب ان يقولون ان أسواق النخاسة عادت ولكن في ثوب اخر

Blank-Socrate said...

عزيزتى كوكو
للاسف دى مهزله
و ان كانت حلال شرعا فى الظاهر
لكن الكل يعلم انه زواج محدد المدة مقابل اجر لغرض جنسى بحت
و انا ارفض ذلك اخلاقيا
و هأقولها و امرى الى الله
لا اختلاف بين ذلك و بين ما يحدث بطريقه غير شرعيه و نواجهها بالرفض و الاستنكار
لان الاثنان هدفهم جنسى مدفوع الاجر
كل الفكرة اننا شعب سطحى بنضحك على نفسنا
احنا بنعمل دا و فاكرين اننا عندنا اخلاق و لما يحصل برة فى مكان تانى من غير الورقه بتاعت المأذون نقول عليهم معندهمش اخلاق!!!!!!!!!

Mohamed A. Ghaffar said...

هدور على حد يشرحلى ويشرحلك

OverForty said...

يا جماعه الموضوع مش ظاهره عامه و لا حاجه ده من مستلزمات السياحه و العياذ بالله فاكرين ان الجواز ده بيتم من بنات عادين لا طبعا ده نوع من الدعاره بس الزبون جاى من بلد اسلامى و عاوز يضحك على نفسه و يريح ضميره الموضوع ده له سماسره معروفين و ارقام تليفوناتهم معروفه للاخوه العرب و بيوزعوها على بعض قبل ما يوصلوا مصر بالسلامه وفى اماكن و قرى بعينها فيها بنات محترفه الموضوع ده يعنى تتجوز بعقد عرفى و يسبها الزبون بعد ما يقضى اجازته و تتجوز تانى قبل العده ما تنتهى مفيش مشاكل على ودنه علشان تلحق موسم السياحه و على فكره الموضوع ده برضه معروف فى سوريا كمان و نفس الطريقه سماسره و بنات محترفه و اهو السايح من دول يبقى مريح ضميره على الاقل هو مصدق كده
طبعا الاسباب معروفه من فقر و حاجه و خلافه اذا كان اعلان السياحه الرسمى فى التلفزيون فيه رقاصه ولعه لزوم السياحه زعلنين ليه من البنات الوحشه يمكن علشان زودوها شويه مبقتش رقص و بس

soosa el-mafroosa said...

و كمان اعلانات

كده عيني عينك

الله يجازي اللي كان السبب

مجهول said...

ليه اصلا بنضطر لكده

هوه ده السؤال

عندنا مشكلة زواج كبيرة
ونسبة عنوسة مرتفعه

يمكن ده بيسهل الموضوع ده

Diyaa' said...

انتي دمك سكر وطيبة
البلوج وحشني أوي
المهم منعاً للإطالة
الموضوع مش بالبساطة
يعني ممكن قلة أدب وشقق وكده ماشي لكن الجواز ...الأسر هيا اللي عايزة تجوزهم مش العكس
ربنا يهدي الجميع
سلام

koukawy said...

اسكندراني اوي .. العوزه و حشه
*************************
يا مراكبي ..اكيد في مصيبه و يا رب نصحي قبل متبقي كارثه

******************************
human ..
اسواق نخاسه و رقيق ابيض
*********************************
بلانك سقراط .. اه طبعا جنسي
********************************

عبد الغفار .. مستنياك
*********************************
over forty ....
جديده معلومة سوريا دي
*******************************
سوسه .. علي رأيك
******************************
مجهول .. هما بيلجأوا لطريق مسدودن مسدودن يا ولدي
********************************
ضياء .. ربنا يخليك
و انت كمان وحشته

سمسم said...

كوكو
....
انا لسه كنت شايف فيلم لحم رخيص بتاع ايناس الدغيدي هو عالج المشكله دي
بس جذور المشكلة تتمثل في العوز المادي الفقر الرهيب اللي في الريف وندرة الزواج بين الفتيات الان ثم والاهم ان كل شئ اصبح بيزنس حتي الزواج
مزاد مين اللي يدفع اكتر
ثالثاً وهذه المآساة ان بنات مصر اصبحوا إماء وملك يمين الاخوة العرب يعني سبايا وعبيد زي بتوع زمان
وهذه لعمرو الله احدي اسباب تسليط الاحتلال الامريكي علي هذه الامة المنحرفة عن شرع ربها والمستعبدة لأبنائها
ويجعلوعاااااااااااااااااامر

Pakinam Nasser said...

هو انا فهمت صح،
ده زى مكاتب التوظيف كده،
يعنى البنت تتكلم علشان تتجوز عربى،
لا حول و لا قوة الا بالله،
هل احنا وصلنا لتلك المرحلة الخطيرة،
احنا بنبع لحمنا خلاص

شيماء الجيزى said...

بصراحة
حاجه تحرق الدم
مش معقول فى حد يرضى لنفسه البيع بالشكل ده
زواج العرب
ورقم التليفون

دى بجد حاجه مفجعه
الا لو كانت من
...........
مقدرش اقول اى لفظ هنا

بجد
حاجه فعلا تحرق الدم
وعايزة اقول شئ كمان
ده بيديهم الحق
انهم يشوفوا المصريات
كلهن راقصات
ومباحات فى الشوارع
واكيد فاهمنى

تحياتى يا كوكو

Amr Ahmed said...

وللاسف فيه ناس
ممكن تعمل كده فعلا

ساعات الظروف بتكون اصعب

ومبتديش مساحة للاختيار

kaney said...

أصبحت يامصر سوق للنخاسة تشترى نسائك بأموال العرب أمام عيون رجالك
هل لازال هناك رجال
هل هناك كرامة
هل هناك مصريين؟
ام انهم ماتوا ودفنوا في زمن كل شيء يباع ويشترى بالمال

غمض عينيك said...

حاجة تغيظ والله
احنا بقينا كل يوم في النازل
المصريين خلاص كل يوم بيرخصوا عن اليوم اللي قابله ومنه لله الي كان السبب

محمد سمير