Thursday, December 1, 2011

قول ايه اديتنا مصر

مع احترامي الشديد للأغنيه الوطنيه الجميله (متقولش ايه اديتنا مصر قول هندي ايه لمصر ) فأنا عندي بعض التحفظات
علي ما تحمله الأغنيه من معاني جميله
لو مصر مديتنيش علاج و عنايه بالصحه ... مش هيبقي عندي الصحه اللي اقدر ادي بيها حاجه لمصر
لو مصر مدتنيش التعليم المحترم .... لن يكون عندي من الثقافه و العلم اللي اقدر ادي بي حاجه لمصر
لو مصر موفرتليش الطعام الجيد الغير مسرطن ... مش هيبقي عندي القوه اللي ادي بيها حاجه لمصر
لو مصر موفرتليش حياه كريمه اقدر اتجوز ... مش هقدر اخلف و اجيب اجيال صالحه تدي لمصر
لو مصر موفرتليش الوظيفه بعد تخرجي... مش هبقي فايق من الحشيش اللي بشربه عشان انسي و ادي حاجه لمصر
لو مصر موفرتليش الحد الأدني من المرتب ... مش هيبقي في حيل ادي حاجه لمصر من الهلكه بتاعة المواصلات
لو مصر مديتنيش حريه الاعتراض ... هطلع جبان و بخاف لحسن اتسحل و اتكهرب و مخي يفوت و ميفيدش مصر

شيلو بقي كلمة مصر و حطوا .... المتحكمين في مصر
و غنوا بقي الأغنيه بالشقلوب (قولي ايه اديتني مصر .. اقولك انا هعرف ادي ايه لمصر) كده اوقع

سلام بقي

4 comments:

safa7_karmooz said...

لينك الاغنية اهوة

http://www.mediafire.com/?phm15yc2nrl1niz

safa7_karmooz said...

لو ما اشتغلتش قوليلى اجيبلك لينك تانى :)

koukawy said...

ميرسي :))))

safa7_karmooz said...

عفوااا :)